Favorit girl - chapter 18

- In your dreams bitch, sa hon. Jag fortsatte slå henne och tillsist gav hon upp.
- Jag vinner alltid, sa jag och skrattade.
- Nej fan, en skönhets tävling skulle jag lätt vinna, sa hon retsamt.
- JAAAA, sa jag ironiskt.
- Haha, vi skulle komma lika, sa hon.
- Okej då, sa jag och skrattade.

Måndagens outfit



Julia stannade hela kvällen och vi bestämde att hon skulle sova över. Jag mådde mycket bättre nu än jag hade gjort tidigare på dagen. Såklart längtade jag efter Justin mer än någontning annat, men Julia hade fått mig på andra tankar. Och så smsade jag med honom hela kvällen så det var skönt att veta att han tänkte på mig. Det kanske var lite taskigt mot Julia, men jag tror att hon förstod. Hon låg och smsade med Filiph så det var nog inget problem.

Nästa morgon


Vi hade legat och snackat till halv två på natten så det var inte jätte kul att gå upp på mondagsmorgonen. Eftersom vi inte pallade gå upp och äta frukost så låg vi bara och snackade.
- När kommer han hit på turnén då? Frågade Julia.
- Han sa att det var mindre än en månad tills han skulle komma tillbaka men jag vet inte exakt, sa jag.
- Juste, det sa du ju inna, sa hon och skrattade, men jag får väll träffa honom när han kommer?
- Ja, såklart, sa jag, men du behöver inte berätta för hela världen att jag är tillsammans med honom.
- Vad tror du om mig, klart jag inte kommer säga.
- Tack, sa jag och skrattade.
- Oj, hur mycket är klockan egentligen? Sa Julia och började rota i sin väska efter sin mobil.
- SHIIITT, vi börjar om en kvart, sa hon.
- VAAAA!!! Jag hoppade upp ur sängen och vi sprang in till köket. Vi åt macka och klädde vi på oss och sminkade oss.
- Vad ska jag ha på mig? Frågade jag.
- Bara ta något, vi hinner inte välja. Julia var verkligen jätte stressad.
- Varför är du så stressad, lärarna bryr sig ändå inte.
- Jag vet, men vi har ju prov idag, och då bryr dom sig.
- VAA!! har vi prov idag? Sa jag chockat.
- Ja, no prov, så skynda dig nu, sa Julia medans hon sminkade färdigt sig.
- Oj, men vafan det visste inte jag, sa jag irriterat, så eftersom du inte sa någonting så får du hjälpa mig att välja kläder.
- Men det du har nu är jätte fint, sa hon.
- Okej, sa jag och tittade mig i spegeln, ska vi gå då?
- Ja, jag är snart färdig.
- Var det inte ett jätte viktigt no prov som vi inte fick missa? Sa jag och skrattade.
- Jo, sa hon och skrattade, jag är färdig nu.
Vi tog på oss ytterkläder och låste och allt sånt och sedan sjutsade jag henne på min pakethållare ända till skolan. Vi var redan fem minuter sena när vi åkte och tio minuter sena när vi sprang in i klass rummet. Vi smög till våra platser med våran lärares sura min på oss. Proven låg redan där och väntade på oss och vi började direkt med att skriva. När jag hade skrivit ungefär halva provet kände jag någonting som studstade på min rygg. Jag förstod direkt att det var Nils som kastade en papperslapp på mig, och jag visste vad det skulle stå. Hur går det med truls? stod det. Nils är en kille i min klass som bara är störig. Han har inget liv. Han går runt till alla och säger att jag är kär i en söt kille i sjuan som heter Truls. Jag sa en gång, för ett halv år sedan, att jag tyckte att Truls var söt och nu håller han fortfarande på. Jag räckte finger till honom och sedan fortsatte jag att skriva. Under provet fick jag också en massa sms som jag visste var från Nils. Han blev klar ganska tidigt och då fick man gå ut så att man inte störde dem andra. Jävla bitch, tänkte jag för mig själv. Fy fan jag ska slå ner honom sen, viskade jag till Julia som satt bredvid mig. Jag gav lappen till henne som han hade kastat på mig.
Jag hjäler dig gärna, viskade hon tillbaka.
- Tyst i klassen, sa Katarina, som då är vår NO lärare, och tittade surt på oss. Vi fnissade lite och sedan fortsatte vi skriva på provet.  
När vi kom ut ur klassrummet stod såklart Nils där.
- Vad vill du mig? Sa jag.
- Jag vill inget, men Truls vill mycket.
- Asså bara skit i det, jag gillar inte han, jag har faktiskt en pojkvän så daaaa. Jag kom på att jag hade sagt lite för mycket.
- Vem då? Frågade han. Jag tittade på Julia och hon nickade.
- Gissa, sa jag.
- Truls? Sa han och skrattade.
- JAAA, sa jag ironiskt, nej, såklart inte, någon mycket sötate och bättre.
- Typ, Axel?
- Öhh, skämtar du med mig det är din pojkvän, sa jag och skrattade. Då kom Kalle, Andreas, Filip (inte Julias pojkvän) och Isak och ställde sig vid oss. Dem gick i vår parallel klass, och var några av de populäraste killarna. 
- Tjenare brudar, sa kalle och blinkade till oss.
- Hej snygging, sa Julia.
- Har ni också haft prov? Frågade Anders.
- Ja fy fan, sa jag, det gick åt helvete jag visste inte ens att vi hade det.
- Hur är det med huvudet förresten? Sa Kalle. Han brukade försöka vara cool men ibland kunde han också vara riktigt vänlig.
- Det e chill, sa jag, vet ni vem jag är ihop med då, för det vet inte Nils.
- Nej, Truls kanske? Sa Isak.
- Asså bara skit i det, sa jag.
- Ofta, efterblivna barn ni e om ni inte vet vem hon är tillsammans med, sa Julia.
- Men säg då? Vem är det? Sa Kalle, känner vi han?
- Ja, eller ni känner inte han, men ni känner till han annars är ni jävligt borta, sa jag.
- Ja, det kan man verkligen säga, sa Julia och skrattade.
- Men bara säg, sa Nils, vad heter han?
- Han heter Justin, sa jag och skrattade.
- Justin Bieber, sa Nils ironiskt och skrattade.
- Ja, faktiskt, sa jag.
- Och det ska man tro på, sa Isak.
- Ja, för det är sant, jag var i Göteborg i helgen med honom, men säg inte till någon, sa jag.
- Asså du tror verkligen att du är det, det var säkert en dröm, sa Filip och skrattade.
- Asså läser ni alldrg skvaller tidningar, sa Julia, det har ju kommit ut massa bilder på dem tillsammans, ofta ni inte har sett dom.
- Asså jag vet att han råkade smälla till ditt huvud med dörren, men ofta ni är ihop, sa Kalle.
- Ja, ni behöver inte tro mig, men det är sant. Jag och Julia skrattade medans killarna stod där helt förstenade.
- Är du seriös? Frågade Nils.
- Ja, sa jag. Det var tur att de visste att jag hade legat på sjukhuset och att Justin hade varit där, annars hade de alldrig trott mig och då hade jag inte kunnat dissa Nils.
- Ni kan få se bilder, sa jag och tog upp min mobil. Jag hade gratis internet så jag gick in på den kändis skvaller hemsida där bilderna hade publicerats. Bilderna var högst upp och jag klickade på dem för att få se dem bättre. Man såg tydligt att det var jag och Justin som satt och hånglade på bowling hallen.
- Oj fan, sa Filip.
- Han hade skuldkänslor för att jag hade svimmat så han sa att jag fick välja vad vi skulle göra en dag om jag ville. Och sedan stannade vi i Götet, sa jag kaxigt men killarna bara stod där och tittade på mobilen.
- Är det sant? Frågade Kalle.
- Ja, varför skulle jag ljuga, sa jag, men somsagt, ni behöver inte berätta för någon. Dem bara nickade medans de stod som om de hade sett ett spöke.
- Ses sen, sa jag och så gick jag och Julia. Vi tittade bakåt på killarna som fortafarnde stod helt förstenade.
- Fy fan vad dissad han blev, sa Julia, omg han kommer alldrig mer våga säga någontning om Truls längre till dig.
- Jag vet, så jävla härligt, bara de inte säger till hela skolan, sa jag.
- Men kom igen, det kommer ju komma ut på något sätt, sa Julia, och då kommer hela världen veta.
- Ja, du har rätt.
- Som vanligt, sa Julia och skrattade.
KOMENTERAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag ska skriva i justins oerspektiv snart...



Kommentarer
Postat av: Sara :)

asså Maya man ser att det är du som skrivit "men skit i det" det är så jävla typiskt dig ;) haha jättebra så kul att dom blev så dissade :D

2011-05-12 @ 14:03:44
Postat av: Hannah

haha det låter ju som att truls är yngre eftersom hon säger jag citerar :O "Han går runt till alla och säger att jag är kär i en söt kille i sjuan som heter Truls. Jag sa en gång, för ett halv år sedan, att jag tyckte att Truls var söt och nu håller han fortfarande på." i sjuan om hon är 13 går ju hon oxå i sjuan :) du vill ju ha kmntarer <3

2011-05-13 @ 19:53:48
Postat av: maya

tack, jag skrev lite snabbt eftersom jag var sjuk och hade jätte ont i huvudet... men jag vill som sagt ha komentarer och är jättegald för att ni komenterar så TACK!!!!!!!!!!!!<3<3

2011-05-15 @ 10:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0