Favorit girl - chapter 3

- Asså jag ska titta på bion, sa jag till vakten men han ville inte lyssna.

- Fortsätt drömma tjejen, sa han bara och stod kvar. Jag fattade inte vad det var frågan om.

- Du kan få se min biljett om du vill. Jag tog upp den skrynkliga biljetten ur fickan och visade den för vakten.

- Oj, då ber jag så hemst mycket om ursäkt, sa han och öppnade dörren. När jag kom in i salongen fick jag hålla för öronen. Det ända man hörde var skriken från publiken. Jag fattade först inte varför alla var så upphetsade men sedan fick jag svaret...


För framför mig stod ingen mindre än självaste Justin Bieber, vars film vi kommit för att se. Han tittade bakot och såg att jag stod där helt stum. Han drog fram mig så att alla kunde se mig. Mina kompisar skrek ännu mer när de såg mig stå där med justin och många hade också tagit fram sina mobiler och började fota oss. Justin log sitt stora leende och höll om mig. Jag tänkte inte utan bara log tillbaka. Sedan lungade hans vakt publiken och han lyckades, det blev faktiskt nästan helt tyst i salongen.

- Hej allihopa, sa Justin och tittade ut över publiken. Några började skrika igen men vakten tystade dem så att justin skulle kunna fortsätta.

- Ja, alltså, ni är ju här för att titta på min film och jag ville bara säga hoppas att ni gillar den lika mycket som ni gillar mig. Om ni gillar mig alltså men det känns det som ni borde göra eftersom ni snart ska kolla på min film. Iaf så tänkte jag titta på filmen tillsammans med er. Nu skrek hela publiken och vakten fick rycka in en tredje gång.

- Jag har därför bokat en plats, platss 342. Alla vände sig om och tittade på sina stolar. Jag kom på att jag satt på plats 341 och därför sa jag att det var mig han skulle sitta bredvid.

- Vad kul, då tycker jag att vi börjar filmen eller vad tycker ni, sa justin och höll handen bakom sitt öra för att visa att publiken skulle svara honom.

- JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! Skrek publiken till svar.

- Då böjar vi, sa justin och gjorde en schest till vakten. Han gick före mig till platserna och hela publiken tittade på oss medans vi trängde oss igenom för att ta oss till våra stolar. När vi hade satt oss på våra platser tänkte jag på hur overkligt egentligen var att jag satt bredvid självaste Justin Bieber och skulle kolla på en bio tillsammans med honom. När jag tänkte på att jag satt på en bio med honom så kändes det som en dejt, men jag skakade fört bort den tanken.

- Hej föresten. Jag blev störd i mina tankar. Jag tittade på justin.

- Hej, sa jag osäkert.

- Jag heter Justin, eller det vet du kanske.

- Ja, det vet jag, sa jag och skrattade lite tyst.

- Och du heter? Frågade justin.

- Therese, men jag kallas Tessa eller Tessan.

- Ok, nice, sa han tyst. Jag hade ingen aning om vad jag skulle säga eller göra för det kändes fortfarande overkligt att sitta här och prata med Justin Bieber, så jag valde att vara tyst.

- Vad tror du om filmen då? Sa justin efter en stund.

- Jag vet inte. Jag har inte sett trailern ens så jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ha för förväntningar.

- Jag tyckte i alla fall om hur den blev så hoppas att du också gör det. Han log sitt söta leende mot mig. Jag har jag alldrig gillat Justin Bieber så mycket, men nu märkte jag att han verkligen va så söt som mina kompisar snackade om hela tiden. Men jag visste fortfarande inte vad jag skulle säga, vilket kändes lite taskigt eftersom det var han som satte igång snacket båda gångerna. Så jag chansade stort.

- Hur är det att vara här i Lund då?

- Det är fint här, men litet, jag är ju van vid LA och dem ställena du vet. Man såg att han blev lite glad av att jag visade intresse av att prata med honom och inte bara svarade på hans frågor.

- Ja, när jag var lite bodde jag i New York, eftersom min pappa är född i Kanada, sa jag och nu kände jag mig inte alls osäker längre.

- Precis som jag alltså, sa justin och log.

- Mm, mumlade jag eftersom filmen precis hade börjat. Men jag märkte snabbt att ingen av mina kompisar tittade på filmen de hade velat se så länge, utan alla tittade på justin och var avundsjuka på mig. Det kändes på ett sätt bra.

- När flyttade ni till Sverige då?

- När jag var 4 år flyttade vi hit, till Lund alltså.

- Så du har bott här sedan du var 4 år?

- Ja, sa jag.

- Hmrmm. Tilda, Elsa och Asta harklade sig och tittade på mig.

- Ja, justin det här är Tilda, Elsa och Astrid, mina buddies.

- Hej, sa justin och log.

- Hej Justin, jag kan verkligen inte fatta att jag sitter här och får träffa dig på riktigt, det är som i en dröm, i en bra dröm alltså. Elsa kunde inte sluta snacka. Hon var verkligen Justins största fan. Tilda och Asta kanske gillade honom men Elsa var seriöst helt kär. Jag kunde inte låta bli att börja fnissa lite när jag såg Elsas blick när hon pratade med honom.

- Haha tack, det är verkligen en ära att träffa dig också...

- Elsa, rättade Elsa honom.

- Tack Elsa, sa han och log det där leendet igen.

Sedan hälsade Tilda och Asta också på justin. De var helt ifrån sig. Det var nästan pinsamt, för de var på honom hela tiden. Sedan tyckte justin att vi skulle titta på filmen och man vill ju inte trotsa Justin Bieber direkt. Men jag märkte att ingen av oss, eller någon annan i publiken kunde koncentrera sig på filmen. Jag kände att jag var lyckligt lottad som fick sitta bredvid honom och att ha allas blickar riktade mot sig. Så jag lutade mig bak i biostolen och försökte koncentrera mig på filmen.


Nästa del imorgon. :D eller nästa gång jag får tid att skriva men ska försöka få det att bli imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0