Favorit girl - chapter 20

- Bra, för du har inget val, om du inte vill följa med mig såklart, sa mamma och skrattade.
- Nej tack, sa jag, godnatt.
- Godnatt, sa mamma och pussade mig på pannan. Jag gick in till mitt rum och lade mig eftersom jag var jätte trött. Jag kunde konstigt nog somna fortare än jag trodde, men nu kände jag mig inte så ledsen när jag tänkte på Justin utan bara lycklig.




Veckan gick verkligen snabbt. Jag blev ännu en gång upptäckt på stan av några unga tjejer som Justin biebers flickvän. De ville också ha min autograf. Den var kanske inte den bästa, men under lektionerna i skolan tränade jag så att den skulle se lika snygg ut som Justins autograf. Jag lyckades kanske inte helt, men jag blev ganska nöjd med resultatet. Det var ganska kul att skriva autografer på stan, jag kände mig som en kändis. Nu var det i alla fall fredag och jag, Elsa och Julia gjorde oss klara till festen:
- Ska jag ha den här eller den där? Frågade jag och höll upp en svart klänning(bilden) och en rosa klänning.
- Den svarta tycker jag, sa Julia medans hon sminakde Elsa.
- Jag med, sa Elsa.
- Då blir det inget snack, sa jag och hängde in den rosa klänningen i garderoben igen. Jag tog på mig den svarta och sedan visade jag Elsa o Julia.
- Sygging, sa Julia, omg den passar ju perfekt.
- Haha, tack, sa jag och snurrade runt.
- Alla kommer vilja ha dig, sa Elsa, nu får ni hjälpa mig vad jag ska ha på mig. Hon höll en söt tunn topp.
- Antingen den här och ett par shorts eller den här klänningen. Hon höll upp en svart klänning.
- Klänningen! Sa jag och Julia i kör.
- Punkt slut, sa jag.
- Jag vet inte, sa Elsa och tittade på kläderna som hon höll i.
- Du ska ha klänningen, asså det är den finaste jag seriöst någonsin sett! Sa Julia.
- Okej, sa Elsa, tack.
- Vsg, sa jag, kan du sminka mig också? Frågade jag Julia.
- Såklart, sa hon och drog ut stolen som stod framför mig spegel. Julia var verkligen jätteduktig på att sminka folk. Alla tyckte att hon skulle bli makeup artist när hon blev stor men själv tvekade hon.

Efter kanske en halvtimme var vi färdiga att gå. Julia hade gjort en jättefin sminkning med guld glittrig ögonskugga som matchade till mina skor. Oscar bodde inte alls långt från mig så vi gick dit.

- Här kommer dem ju, sa Oscar när vi kom in. Han gick fram och lade armen om mig. Jag skrattade lite och tog sedan bort armen. Jag tänkte inte flörta med någon på den här festen. Oscar tittade konstigt på mig men sedan drog han med mig, Julia och Elsa till vardagsrummet. Det var jätte mycket folk i det lilla rummet, men det är så det ska vara. Så jag hoppade ut på dansgolvet och började dansa. Jag och Julia stod och hoppade mitt på dansgolvet och sjöng väldigt högt. Oscar och hans kompisar kom och började dansa med oss. Det var mörkt så jag såg egentligen inte vem det var, men jag tog förgivet att det var dem. Vi dansade länge ända tills jag kände lukte av öl. Innan, alltså innan pappa hade dött, så hade jag ju varit en väldigt dålig människa. Och då hade jag cokså druckit iblan. Nu i efterhand fattar jag inte hur jag kunde vara så jävla dum och börja dricka när jag var så ung, men då brydde jag mig inte. Jag drog med Julia ut till köket där det stod massa andra och snackade. När de fick syn på mig och Julia vislade de till. 
- Tjena brudar, sa en killen och drog mig till honom, öl?
- Såklart, sa jag och tog emot ölen som han höll i.
Justins prespektiv

Jag log på sängen och kollade upp i taket. Jag räknade dagarna tills jag skulle åka till Sverige igen. Det kändes som en evighet, fast det bara var 21 dagar kvar. Jag bestämde mig för att ringa Tess, som jag hade börjat kalla henne. Jag längtade verkligen till att få höra hennes röst igen, det skulle verkligen muntra upp mig. Jag ringde och det kom två signaler. Sedan tre och fyra. Fem... När det hade gått åtta signaler hördes hennes telefonsvarare. Det var på svenska, men jag tog förgivet att det var något med att hon inte kunde ta samtalet, så jag lämnade ett medelande. "Hej Tess, det är jag, Justin. Jag skulle bara säga att jag saknar dig mer än du någonsin kan förstå och när du hör det här kan du väll ringa mig. Puss Justin"
Jag lade på och väntade. Hon hade alldrig mobilen lånt ifrån sig så hon skulle nog ringa tillbaka snart. Men det gjorde hon inte. Jag väntade fem minuter, och sedan tio. När det hade gått en kvart så ringde jag igen. Mem samma sak hände, inget svar. Något jag verkligen störde mig på var när man ringde/smsade någon och så svarade de inte. Men den här gången lämnade jag inget medelande, utan tog istället fram datorn för att kolla på de bilderna som hade tagits på mig och Tess i Göteborg. Jag kände hur otroligt mycket jag saknade henne och bestämde mig för att försöka ringa en gång till. Men hon svarade inte nu heller. Jag ringde två gånger till, men inget svar nu heller. Jag började faktiskt bli lite orolig, efter som det hade gått ca en halv timme sedan jag ringde henne för första gången, och hon var alldrig ifrån sin mobil så länge i sträck. Jag smsade henne och sedan gick jag ner för att äta.
Tessans perspektiv

- Haha, jag skrattade hon tog sedan en ny klunk. Mattias som den ena kille hette höjde sin öl burk och vi skålade. Julia stod och hånglade med han andra killen, som hette Petter. De var femton år och bodde i Staffanstorp. Vi hade varit på festen i ungefär tre timmar nu men det var fortfarande lika kul. Mattias drog ut mig i vardagsrummet och vi började dansa. Jag var ganska packad, men det var Mattias också. Vi dansade och hade jätte kul tills det blev en lugn låt. Mattias drog mig närmare honom. Jag tittade in i hans bruna ögon och våra läppar möttes. Det var mysigt, men det var absolut inte samma sak som med Justin. Undra vad han hade sagt om han såg mig nu? Jag släppte Mattias och gick snabbt från dansgolvet. Julia och Petter hade också börjat dansa när jag stack, så Julia såg att jag gick. Hon sprang i fatt mig när jag precis hade kommit ut ur huset.
- Vad är det, varför gjorde du sådär? Frågade hon.
- Jag tänkte på Justin, jag kunde bara inte göra det. Sa jag med tårar i ögonen.
- Men du kunde ju i alla fall ge honom en chans, han kanske inte är som Justin, men vi var ju här för att ha kul.
- Ja, men skulle du bli glad om din pojkvän gick runt och strula med alla, sa jag, Justin är mitt allt, jag kan inte göra det mot honom.
- Jag fattar, förlåt, sa Julia och gick fram oc kramade mig.
- Jag saknar honom så mycket, sa jag och lät tårarna flöda ut. Vi stod där och kramades i någon minut och jag bara grät. Jag saknade honom så att det kändes som att jag verkligen skulle dö om jag inte skulle få träffa honom på länge.
- Vill du gå hem? Frågade Julia. Jag nickade.
- Men du kan stanna om du vill, sa jag och torkade bort tårarna.
- Alldrig, sa Julia.
- Säkert? Du får gärna, sa jag.
- Nej, nu tycker jag att vi ska hyra en as bra film och köpa massa godis, sa Julia och tog min arm. Jag skrattade och så gick vi hem. 
komentera. jag vet att jag inte har uppdaterat på länge men nu ska jag göra det :D

Kommentarer
Postat av: Sara :)

jag har väntat på den här delen LÄÄÄÄÄNNNNGGGGGEEEEEE men den var bra så det var värt att vänta........ <3

2011-05-24 @ 21:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0